'Kom Khoi San' deur Blaq Pearl
LESPLAN: MOWBRAY: SPFET |
||||||||||
Naam van student: Ibtesam Booysen |
LESNOMMER: |
Datum: 12/06/23 |
Duur van les: 45 minute |
|||||||
VAK: AFRIKAANS |
Kwartaal: |
Week: |
Graad: |
Aantal leerders: |
||||||
Onderwerp: Poësie: Kom Khoi San |
Evalueerder se handtekening: |
|||||||||
LESDOELWITTE vir hierdie les. Aan die einde van hierdie les behoort leerders in staat
te wees om: |
||||||||||
1.
Die gedig te verstaan. |
||||||||||
2.
Die gedig te analiseer. |
||||||||||
3.
Enige vrae omtrent die gedig
te beantwoord. |
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
Onderrigmetodes (tik gepaste blokkies) |
Media /bronne (tik gepaste blokkies) |
|
||||||||
1.
Direkte instruksie: |
4. Ko-operatiewe leer: |
|
|
|||||||
2.
Ondersoek: |
koppe rond |
letters |
projektor |
|
|
|||||
3.
Simulering: |
5. Ander: |
|||||||||
|
|
|||||||||
|
||||||||||
Leerders se bestaande kennis: (vorige kennis
en vaardighede waarby die les sal aansluit) Vorige kennis wat
leerders sal kan gebruik in verband met hierdie gedig sal wees, die
stylfigure,beeldsprake en rym wat leerders van geleer het. |
||||||||||
|
|
BYLAE op ʼn aparte bladsy à |
ONDERRIG-EN LEERMIDDELS: powerpoint aanbieding, aktiwiteit |
Pptx 4-6 (op dokument) aktiwiteit 7 (op dokument) |
Tyd |
LESFASES |
ONDERWYSER SE
BYDRAE (bv. Stel vrae of demonstreer) |
LEERDERAKTIWITEITE (bv. Beantwoord
vrae, neem aantekeninge, voltooi werkkaart, debatteer, groepwerk) |
|
INLEIDING
|
Die onderwyser: ·
Sal die klas groet . ·
Reëls neer sit. ·
Sal die les open met ‘n
vraag wat tot betrekking kom met die gedig.
|
Die leerders ·
Sal die onderwyser
groet. ·
Leerders sal sit wanneer
onderwyser hulle beveel. ·
Leerders sal die vraag
beantwoord met wat hulle verstaan omtrent die vraag. |
|
Pre-les fase
|
Stel vrae aan leerders: ·
Wat kan julle my vertel
van die Khoi San? ·
Waarvandaan kom hulle? ·
Is ons voor ouers Khoi
San? |
Verwagte antwoord: ·
Die Khoi San is mense
wat voor Jan van Riebeeck in Suid-Afrika was. ·
Die Khoi San het getrek
van ons buurlande. ·
Leerders sal hierdie
vraag baie skepties antwoord.
|
|
LEES/ “NUWE” LEERSTOF |
·
Die gedig ‘Kom Khoi San’
sal gelees en bespreek word. ·
Onderwysers sal leerders
betrek by die les deur leerders te vra om te lees. ·
Die gedig sal ontleed
word volgens die gedig-ontleding aspekte. ·
Onderwyser sal saam
studente deur die gedig werk en ook weet wat en waar dit is waar hulle nie
gedig verstaan nie. ·
Onderwyser sal ook enige
vrae beantwoord wat leerders het om te vra. ·
Onderwyser sal dan notas
oor die gedig op die bord neerskryf, sodra dit bespreek was, bv. Alliterasie
in die gedig. ·
Elke strofe in die gedig
sal ontleed word en betekenis sal dan aangeheg word van daardie spesifieke
strofe. |
·
Leerders sal die gedig
lees. ·
Hulle sal ook deelneem
aan die bespreking van die gedig. ·
Leerders sal antwoord
baseer op wat hulle ken en verstaan. ·
Leerders sal vrae vra as
hulle nie verstaan wat die juffrou verduidelik nie. ·
Notas wat op die bord
geskryf is, sal leerders neerskryf in hul boeke. |
|
AFRONDING |
·
Onderwyser sal leerders
vraagies vrae om te kyk of hulle die gedig verstaan. ·
Die gedig sal dan
afgerond word deur vir leerders ‘n aktiwiteit te gee wat hulle moet antwoord
gebaseer op die gedig wat bespreek was. |
·
Leerders sal die
onderwysers se vraagies antwoord met wat hulle hulle geleer het gedurende die
les. ·
Leerders sal die
aktiwiteit beantwoord en as hulle dit nie verstaan nie sal hulle die
onderwyser raadpleeg.
|
|
TUISWERK |
·
As leerders nie genoeg
tyd het om die aktiwitiet in die klas te bantwoord nie kan hulle dit voltooi
as huiswerk. |
·
Leerders sal dan die oorige
werk voltooi vir huiswerk. |
Volle name en skrywers van bronne (boek, joernaal,
Internet, PowerPoint aanbieding, Encarta, ens. As jy de LOOM self ontwerp
het, verskaf jou eie naam): ·
Booysen, I. 2023
(PowerPoint) ·
Kom Khoi San (verskaf
uit die bloemlesing) |
https://www.youtube.com/watch?v=EDphGXpu_U0&ab_channel=ExpressoShow
AKTIWITEIT:
Beantwoord
die volgende vrae wat volg, gebaseer op die gedig ‘Kom Khoi San’:
1. 1. Wie is die spreker in die bogenoemde gedig?
2. 2. Wat is die taal wat die gedig in skryf is?
3. 3. Identifiseer die alliterasie wat in strofe 1 voorkom.
4. 4. Identifiseer uit strofe 1, een eienskap van die Khoi San.
5. 5. Herskryf die woord ‘universal’ in Afrikaans oor.
6. 6. Identifiseer uit strofe 2, die kommunikasie middel van
die Khoi San.
7. 7. Veduidelik die betekenis van die ellips in strofe 2, reël
2.
8. 8. Haal uit strofe 2 aan enige vorm van assonansie?
9. 9. Wat in strofe 2 wys aan dat die Khoi San natuurlike
bronne gebruik het vir genesing?
1S10. Skryf die standaard Afrikaanse woord vir ‘geliewe’ uit strofe 3 neer.
10. 11. Benoem die vervoer wat gebruik was (aanwysings na strofe 3) om die mense van Batavia te bring na Suid-Afrika toe?
12. Haal die wending uit strofe 3 aan.
MEMORANDUM:
1.
Die digter haarself, want in strofe 1 versreël 1 maak sy
‘n beklemtoning om te sê, “Ek is ‘n Khoi ‘n San”. Sy beeld haarself uit as ‘n
trotse Khoi San.
2.
Kaapse Afrikaans.
3.
“stap saam”
4.
“Hulle kan dans of stories vertel”.
5.
Universieël.
6.
Hulle het tekens gelos op klippe en op land.
7.
Die ellips beteken woorde wat kan gespreek was, maar was
nie gespreek nie. So die digter laat dit oor aan die leser om te kan dink wat
hy/sy wou sê.
8.
“gemaak en gedra”
9.
“medisyne gekry – natuurlik – uit die aarde” wat aanwys
dat die Khoi San natuurlike bronne raadgepleeg het vir genesing.
10.
Gelewe.
11.
Skepe was gebruik as middel van vervoer.
12. “ja” na dit
het alles verander.
Reacties
Een reactie posten